Inilah Penyebab Air Cond Rumah Tak Sejuk | Aircond Kurang sejuk

Penyebab Aircond Rumah Kurang Sejuk


Hi, setelah lama tidak menulis artikel, buat masa ini kita kembali dengan Artikel terkini yang membincangkan secara terperinci punca penghawa dingin kurang sejuk atau tidak cool. Soalan ini sering ditanya kepada kami, malah sehingga ada yang grumpy bertanya kepadanya.
Inilah Penyebab Air Cond Rumah Tak Sejuk | Aircond Kurang sejuk

Apabila menjawab soalan sebab Penyaman udara sejuk tidak atau kurang sejuk keras keras keras-mudah (jauh lebih sukar daripada semata-mata hehehe). Terdapat banyak faktor yang menentukan.

Mari kita Cari ayat individu sendiri syarat-syarat yang biasanya dialami oleh pelanggan kami


Keadaan 1: membeli hawa dingin, sudah sewajarnya dipasang plumbing, pake tebel dan di vakum juga kok kurang sejuk Ya mereka semua?

Baik jika kebenaran ini bermakna mustahil Penyaman udara kotor kerana ianya masih baru. Segala sesuatu yang sama alias kalo ngga kompressor rosak kerana kilang paip yang rosak dan Freon dan juga apa-apa yang bocor, bererti keadaan berikut mesti dipatuhi continued-sambungannya

1. Apakah yang Btu penghawa dingin itu sudah lebih daripada keperluan bilik Btu? Contoh: Bilik Btu keperluan 4x5m 12,000 harus guna JA 1.5 PK dengan 12,000 Btu. Bilik 4PK guna keperluan 3 × 4 Btu 3/6000 dengan 7,000 Btu. Bagi bilik 5x5m 12,500 Btu keperluan jika anda mahukan suhu bilik boleh menjadi di bawah 24 darjah mesti memakai 2PK. itulah cara menentukan PK Penyaman udara di bilik. Ngepas Kalo Btu, kurang-kurang diputarbelitkan, atau malah kurang, ya ga akan boleh mencecah suhu 24 ke bawah. Program ini masih belum untuk menghitung orang-orang yang tidur dalam Bilik Ya seperti titik 4 tiada.

2. Adakah terdapat bilik di tingkat 2? Jika ya ini pasti lebih panas dari 1st floor, kerana haba dari bumbung akan jatuh terus ke dalam bilik.

3. Jika di dalam Bilik yang ada tingkap besar yang menghadap ke Barat atau Timur? Atau sama ada dinding bilik anda secara langsung terdedah kepada cahaya matahari dari hari/malam? Jika ianya pasti lebih panas dari dalam Bilik apabila tingkap menghadap Utara atau Selatan dan dinding bilik anda tidak langsung terdedah kepada cahaya matahari dari hari/malam.

4. Berapa ramai orang yang sedang tidur di dalam Bilik? Kerana setiap manusia dewasa 1 perlukan 600Btu jadi merasa agak sejuk, dan kanak-kanak memerlukan 400Btu rasa sejuk cukup. Ingat lelaki mengambil haba. Bukan untuk menyebut lampu, TV, komputer dan sebarang peranti lain yang elektronik yang ada di dalam Bilik yang termasuk HP dan Chargernya akan semua mengeluarkan haba yang perlu telah dikira kerana ia akan meningkatkan suhu bilik anda.

5. Pastikan Kumpulan mempunyai bilik pernafasan atau tempat untuk bernafas. Kolam Penyaman udara terkena matahari dan hujan yang tidak isu penting, terdapat cukup ruang untuk bernafas. dari kipas gril kolam Penyaman udara tiada mesti jarak sekurang-kurangnya 80 cm bagi kosong. kemudian di sebelah kiri, kanan dan atas yang harus ada jarak sekurang-kurangnya 30 cm. Plus luaran Penyaman udara supaya tidak ditempatkan bersemuka kerana haba udara pasti terperangkap kepada mereka yang akan membuat pesat pemanasan melampau pemampat. Jawapan yang begitu cepat jadi pecah dan kompressor AC bukanlah sejuk kerana intermittently kompressor AC dia meninggal dunia akibat haba.

Jadi Kesimpulannya, jika anda berkerjasama 3x4m memerlukan 6,000 Btu, tetapi terdapat 2 dewasa tidur, sudah 7,200 Btu keperluan benar-benar berada. Menggunakan Penyaman udara 3/4PK ga begitu cukup sebenarnya, mau 24 suhu juga begitu sukar. Terutamanya jika ada TV, komputer, lampu, etc…. Semua mesti dikira tablet. Jika ada 3 × 4 ada TV, Peti sejuk atau PC contohnya, dan terdapat dua orang yang sedang tidur di dalam Bilik hendaklah memakai 1PK Ya. Ia boleh menyentuh suhu 24 di bawah.

Juga begitu sekali lagi mahu memakai mana-mana jenama jika Btu yang tidak mencukupi atau hanya ngepas dengan mana-mana atau semua syarat-syarat yang saya sebutkan di atas berlaku ya ga yang akan menjadi benar-benar sejuk Penyaman udara. Terutamanya kerana di Jakarta dan Tangerang ini suhu udara tercinta kami pada waktu siang boleh memuatkan 37 atau 38 darjah sepanjang tahun pusingan.

Keadaan 2: Kalo siang hari Penyaman udara supaya kurang sejuk, benar-benar sejuk boleh sampe malem giliran Penyaman udara dipasang subuh

Baik keadaan ini biasanya kerana Btu bilik penghawa dingin dengan Btu terlalu ngepas. Jadi, jika suhu di luar semasa pemasangan boleh sehingga 37 atau 38 darjah, Penghawa dingin Btu ngepas beliau Tempahan boleh sahaja sejuk ke suhu bilik darjah 26 atau 27 darjah, manakala jika suhu luaran yang terletak betul-betul malam boleh hanya 25 darjah, sudah tentu jika suhu yang jauh Contohnya suhu adalah 23 darjah contrived supaya ia boleh dicapai mungkin lebih rendah daripada yang ia sesuai bekerja daripada bebas – Inverter Penyaman udara saya telah dihuraikan panjang lebar dalam artikel bagaimana untuk menggunakan Penyaman udara.

Penyelesaian Ya lagi Pastikan sentiasa Btu Penyaman udara adalah lebih besar daripada keperluan dalam Bilik jadi cuaca petang pada masa, suhu bilik masih boleh cukup sejuk.

Syarat 3: ia adalah hari yang sejuk dan malem, kini tengahari kok gak gak malem jadi kurang sejuk

kalo tidak, sekali gus menyebabkan biasanya masih kotor semua cuman aja. Bilakah kali terakhir perkhidmatannya Penyaman udara aka dibasuh Keluar? Jika anda Penyaman udara angin begitu kecil? atau bahkan hanya keluar angin dari satu sisi JA? Apabila ia neraka ini adalah luar biasa biasanya udara kotor sehingga kadang-kadang bocor keluar dari air kerana dalam longkang tersumbat sudah kerana benar-benar kotor. Ya mereka semua membalas akan tahan lama lakukan tidak sampe adalah perkara ini berlaku. Intinya Penyaman udara hendaklah sentiasa dibersihkan maksimum 3 bulan dan jika anda tinggal di kawasan dekat laut atau mempunyai merokok di bilik-bilik adalah lebih baik dibasuh setiap 2 bulan.

Tetapi Ya yang berhati-hati Cari Tukang Perkhidmatan Penyaman udara do sampe tidak mahu ditipu dengan permintaan atau menambah freon isi freon semula. Ingat! Jika pemasangan Penyaman udara pertama elok sahaja, tidak perlu masukkan freon sekurang-kurangnya 4-5 tahun penggunaan! Untuk maklumat lanjut sila layari artikel kami perlu cas freon? Saya telah membaca satu artikel tentang punca Penyaman udara tidak sejuk di laman web lain, masuk dalam page 1 Google terlalu. Tiada akan ditulis Freon akan habis setiap 2 – 3 bulan. Kalo udah 2 bulan yang dilepaskan di bawah mesti disemak. Busettttt saya sampe ngakak sama ada bersedia atau tidak mau marah membaca. Abis Kalo Freon 2-3 bulan mah ia BOCORRRRR!!! Artikel tuh bodoh banget. Masa Baca disuru kandungan setiap kali anda mencuci freon Penyaman udara? Kalo pake Freon R32 setiap kali basuh Penyaman udara perlu keluar kos tambahan basuh Penyaman udara 600rb di luar? Mending membeli Penyaman udara kelessssss… Teruk oiiii… Berhati-hati ya kalo nemu artikel akan dapat ga ga jelas dan bertanggungjawab.

Kemungkinan lain adalah ada kebocoran dalam Evaporator dalaman, kebocoran atau kerosakan ke atas pemampat, kebocoran pada paip Freon Penyaman udara patah, PCB, dan sebagainya. Perkara-perkara ini juga boleh menyebabkan penghawa dingin kurang sejuk atau tidak cool.

Terdapat juga nama perkhidmatan yang hebat. Hal ini biasa dilakukan 2 tahun sekali dalam Perkhidmatan Penyaman udara yang rutin 3 bulan sekali dilakukan. Yg sedang mengalih unit dalaman Penyaman udara keluar dari situ dan benar-benar bersih memakai ubat-ubatan khas seperti gegelung Penyaman udara atau Asse Flash supaya udara akan benar-benar suka baru lagi. Yang tidak akan dikembalikan sahaja apabila dalaman warna kuning sudah ya ga bisa menjadi putih lagi, tetapi komponen-komponen dalaman Evaporator akan kembali ke warna asal sebagai pertama masa beli Penyaman udara proses kerja apa-apa lagi, boleh 3-4 jam untuk 1 unit Penyaman udara kerana udara dalaman akan dikeluarkan daripada dinding, dipereteli satu-satu dan dibersihkan.

Okay kira-kira semua menyebabkan kurang Penyaman udara Penyaman udara tidak sejuk atau sejuk kami telah menggariskan semua.

Kemudian jika ada keinget lagi saya akan pasti mengemaskini artikel juga.

Dalam pada itu, sila Baca artikel kami yang lain seperti:

1. apa perlu isi semula Freon Penyaman udara?

2. Adakah Inverter JA betul – betul-betul bagus dan menjimatkan penggunaan elektrik?

3. Bagaimana untuk menggunakan Penyaman udara untuk tahan lama dan cekap tenaga elektrik

4. Bagaimana untuk mengira keperluan JA PK sesuai bilik

5. apa yang anda perlu tahu tentang Watt rendah Penyaman udara dan Inverter Penyaman udara

6. Kenapa penghantaran pasang Penyaman udara Freon R32 adalah lebih mahal?

7. perbezaan Freon R22, R410A dan R32

8. punca AC kurang sejuk atau AC tidak sejuk

9. perbezaan jenis Penyaman udara Daikin pemampat

10. harga pemampat udara Daikin 2019

11. perbezaan jenis Panasonic Penyaman udara

12. harga Panasonic Penyaman udara 2019

13 pemampat udara Daikin risalah.

14. penggunaan elektronik negara sebagai Daikin pemampat udara kedai

15. tips dan trik menggunakan Inverter Penyaman udara

16. Penyaman udara Daikin pemampat Multi S

17. Surat Akuan pemampat udara Daikin di Kaskus

18. Emang hebat Gree Penyaman udara? Hak buatan China

19. harga penghawa dingin Gree 2019

20. Apakah jenis-jenis Penyaman udara dan perbezaan Gree

21. kebocoran penghawa dingin Gree 2019

22. pelancaran Penyaman udara Daikin pemampat talian sehingga 2018

23. kajian ke atas pemampat Daikin Inverter Flash 1PK FTKQ25SVM4

24. fuck neraka COP dan EER ia?

25. biru Panasonic CS-LN JA siri


Sumber: negara elektronik
Samuel R. Lumentut Dipl. Ing-
Continue in browser
To install tap Add to Home Screen
Add to Home Screen
To install tap
and choose
Add to Home Screen
Continue in browser
To install tap
and choose
Add to Home Screen
Continue in browser
Continue in browser
To install tap
and choose
Add to Home Screen